Jak reklamować zepsutą żywność?
Kupiłaś wędlinę , która nie nadaje się do spożycia? Albo jogurt, który mimo ważnego terminu przydatności jest wyraźnie nieświeży? Przysługuje Ci prawo reklamowania zepsutej żywności.
Reklamację składasz w placówce, gdzie zrobiłaś zakupy. Warunkiem przyjęcia twojej reklamacji jest dowód zakupu. W przypadku, gdy nie masz przy sobie paragonu sprzedawcy przysługuje prawo odmowy przyjęcia Twojego wniosku.
Pamiętaj także o tym, aby do sklepu udać się jak najszybciej. Obowiązuje Cię termin trzech dni licząc od daty, kiedy otworzyłaś opakowanie produktu paczkowanego. W przypadku produktów sprzedawanych luzem termin na składanie reklamacji wynosi 3 dni od daty zakupu.
Nie zapomnił, aby reklamację złożyć w formie pisemnej i poprosić sprzedawcę o potwierdzenie odbioru. Sklep musi Twój wniosek rozpatrzyć w ciągu 14 dni.